03:55

Hi,

My Chisinau-Kiev trip was complately crazy. I wrote to my dairy half of day it is nearly 12 pages. I think i can write a book about my
trip. I want to tell one of them.

When i was going to Kiev almost I deported again (I deported from Lviv). Questions, questions. I guess they do not like me. What are you doing in our country?
I said i have friends in Kiev, i will see them and go to Belarus. He said give me number of your friend. I gave Petro's number.
It was 1 AM. He did not answer. I said it is late, probably he is sleeping. He said, does not matter, everything depends to Petro.
Fuck! Open it Petro, open. No! After i told my story a bit and postcard. He said prove it. I brought my sketch book from bus and I showed.
He said they seem good but prove it. I have been drawing in Ukraine - Belarus. It was like a joke. After he said okay. He was extra serious...

Anyway, my extra interesting trip finished and I came to Kiev finally. I like this city. It has a different texture and fascination.
I went to Hostel Veselka. Lera was waiting me in there. I found myself when i saw her. After we went to Podol for met with Petro.
He said let's go to artistic picnic! Everything was ready. We went to one hill, there was beutiful Kiev views, eating and drinking. I was complately relax after trip. Thank you King...

After 3 fantastic Kiev days, Lera found a car from blabla for me. It was time to go to Minsk. But firstly I had to passed Ukraine border. I said they do not like me
even dogs. One dog suspected from our car and everybody suspected from me because there was one foreign people in our car. Driver, two Russian and one Ukrainian woman
and I. It was terrible. Polices searched my stuff seriously nearly 45 min. even inside of pencils. I thought that someone put something to my backpack.
But fortunately it was clean.

Belarus border was normal, I paid $ 39 and passed. If you want to come to Belarus $ 1 per day for health insurance.
Anyway, finally I arrived my target and started to work. a few days later i will write about Belarus before I have to rest.

So long...





-----------------------------------------------------------------------------------------






Selam,

Kişinev - Kiev yolculuğum acayipliklerle doluydu. Günlüğüme yarısını zor yazdım, on iki sayfa tuttu. Yüz sayfalık kitap yazabilirim. Yaşadıklarımdan bir tanesini şöyle
anlatayım;

Kiev sınırında neredeyse Ukrayna'dan ikinci kez sınır dışı edilecektim. Beni neden sevmediler bilmiyorum ama, sevmedikleri kesin. Epey soru sordular. Nereye, neden,
kime vs. Kiev'de arkadaşlarım var onları görüp Belarus'a geçicem dedim. Ver bakalım bir arkadaşının numarasını arayalım dedi. Petronun numarasını verdim. Gece saat
birdi, açmadı. Saat geç uyuyodur dedim, önemli değil her şey ona bağlı dedi. Ciddiydi, tutuştum. İkinci kez sınır dışı edilecektim ki bu benim için çok kötü olurdu.
Sonra aceleyle kartpostal projemi anlattım. Belarusa geçip kartpostal çizicem dedim. İspatla dedi. Gittim otobüsten eskiz defterimle kartpostalları getirdim.
Baktı epey, hmm güzel ama ispatla dedi. Nasıl yani dedim, çiz bişeyler dedi. Ukrayna - Belarus sınırında, polis ofisinde çizim yaptım. Şaka gibiydi, neyse ki tamam dedi,
koşarak otobüse gittim...

Neyse sonunda Kiev'e vardım. Bu şehri seviyorum, değişik bir dokusu ve cazibesi var. Hostel Veselka'ya gittim, iki gün orada kalacaktım. Lera orada beni bekliyordu,
onu görünce kendime geldim, uyudum, dinlendim. Sonra Podol'a Petro ile buluşmaya gittim. Hadi artistik pikniğe gidelim dedi. Her şeyi hazırlamıştı. Kiev'i komple gören
bir tepeye gittik, yedik, içtik, komple rahatladım. Sağol Petro!

Üç fantastik günün ardından Minsk'e gitme vakti gelmişti. Lera benim için blabla dan araba ayarlamıştı. Şöför, ikisi Rus biri Belarus'lu üç kadınla yola çıktık
Tabi ki önce Ukrayna sınırını geçmeliydim. Dedim ya beni sevmiyorlar, köpekler dahi. Bir labrador bizim arabaya yaklaştı ve benim çantama havladı. Arabayı yan tarafa
alın dediler. Herkes bize bakıyordu. Çantaları dışarı alın dediler, başladılar aramaya. Yaklaşık kırk beş dakika sürdü. Kalemlerin içine kadar aradılar. Acaba
çantama birisi bir şey mi koydu diye epey korktum. Neyse ki temiz çıktı.

Belarus sınırı epey rahattı. Otuz dokuz dolar ödedim. Sürprizdi benim için çünkü haberim yoktu. İçim acıdı çünkü paramın yarısı gitmişti. Gelecek olursanız aklınızda
olsun, sağlık sigortası için günlük 1 dolar gibi bir ücret alıyorlar. Neyse sonunda hedefime vardım, işe başladım, bir kaç gün sonra Belarus'la ilgili izlenimlerimi
anlatacağım. Önce dinlenmem lazım.

Görüşmek üzere...







































You Might Also Like

0 yorum