Malaysia dream part I

21:00

Hi

After long vacation I came to Malaysia. I was excited for Asia. I knew It is different part of the world. I was not wrong! I am surprising every day. Everything almost different, even cats.

Anyway, I arrived and I went to AJs home. AJ (Anthony Joseph) is Indian and professional couch. He hosted more than 400 travelers so far. He has colorful home and too much things from all world. I felt like at home. His motto is "Peace, love and hug". Thanks for all BIG BOSS.

When I was job hunting, an agency (FOREFRONT) invited me for interview. I came from Turkey for that. We did it and they waited me arround 10-12 days and said NO! They did not say even sorry!!! It was like a joke because they saw my all portfolio and CV before interwiev. I came from other part of world for this interview, I guess they forgot it!. I had not got any other contact in Malaysia. It is already very difficult to find a job in Malaysia without work permit. Nobady want to take risk! All responce was like that, "we want to work wit you but it is illegal and dangerous".

When I was waiting responce my money ran out. I had to figure it out and survive. I found a solution. I decided to sell my postcards in turistic islands of Malaysia. Travel and business. I met on the bus with Hanae, from Japan. We stayed in same hostel and we sold postcards in first day. We got $45 in a few hours. We were extra happy! We went to beach and got drunk. I had 80 postcards and I sold 65 of them in 10 days. People liked them and I felt good, because it was my first feedback. You can see below some photos of my supporters.

I been Penang and Langkawi island. They were pretty nice, especially Langkawi! But except ferry trip. It was the worse trip of my life because of waves. Everyone vomited. If you want to get there, I avoid the plane, almost same fee.

This process was very good and bad. I saw deep and top but I was happy and totaly free. I met a lot of people. Backpapers, locals etc. I had good stories. Some of them;
http://1dream-1world.blogspot.my/2016/10/the-real-travelers-survivers.html
http://1dream-1world.blogspot.my/2016/10/lucky-evening-with-chinese.html

After all suddenly everything changed. I found a job as well as 2 jobs (one frelance, one full time.) in Kuala Lumpur and turned back. I started this monday. Now I am working and all is well.

So long


---------------------------------------------------------------------------------------


Selam.

Uzun bir tatilin ardından yoluma devam etmek için Malezya'ya geldim. Asya'ya gideceğim için çok heyecanlıydım, yeni başlıyormuş gibiydim çünkü farklı bir dünyaya gidiyordum. Her şey değişecekti. Geldiğimde yanılmadığımı anladım.

Malezya'ya vardığımda Couchsurfin'den bulduğum AJ'nin (Antony Joseph) evine gittim. Hindistanlı ve profesyonel bir misafirperver. Şimdiye kadar 400 den fazla gezgin ağırlamış. Dünyanın her yerinden gelen hediyelerle dolu rengarenk bir evi var. Kendi evim gibi hissettim. Parolası; barış, sevgi, sarılmak. Her şey için teşekkürler büyük patron.

İş ararken Malezya'dan bir ajans (FOREFRONT) iş görüşmesi için davet etti, kalktım Türkiye'den geldim. Görüştük, haber vereceğiz dediler, 10-12 gün bekledim, olumsuz dediler. Oysa ki portfoliomu ve CV mi görmüşlerdi. Şaka gibiydi. Üzgünüz bile demediler. Bu iş için Türkiye'den geldiğimi unutmuşlardı galiba. Başka iş bağlantım yoktu ve açıkta kalmıştım. Çalışma iznim olmadığı için tüm ajanslar; "seninle çalışmak isteriz ama çok riskli" dediler!

İşten haber beklerken param suyunu çekmeye başlamıştı tabii. Görünürde başka iş de yoktu. Hayatta kalmak için bir yol bulmalıydım. Kartpostallarımı satmak geldi aklıma. Gittim 80 tane bastırdım, sırtlandım çantalarımı, turistik adalardan birisi olan Penang'a gittim. Otobüste Japon Hanae ile tanıştım, aynı hostele gittik. Ertesi gün birlikte kartpostalları satmaya çıktık. 2-3 saat içinde 45 dolar kazandık. Çok mutluyduk. Hemen plaja gittik, içmeye eğlenmeye doyamadık. İnsanlar kartpostallarımı çok sevdi ve bu benim için ayrıca mutluluktu çünkü ilk geri dönüşümü almıştım. Destekçilerimden bazılarını aşağıdaki fotoğraflarda görebilirsiniz.

Penang ve Langkawi adalarına gittim. Penang dünya kültür mirası listesinde ama ben Langkawi'yi daha çok sevdim. Genel olarak bakir ve huzurlu bir ada. Langkawi'ye feribotla gittim, gitmez olsaydım! 4 saat sürdü deniz çok dalgalıydı, herkes, ama herkes kustu. İnsanlar yerlerde yatıyordu. Hayatımın en kötü yolculuğuydu. Buralara gelirseniz Langkawi'ye gidin ama uçakla! Biletler neredeyse aynı, bazen daha ucuz!

Yaşadığım süreç biraz sancılıydı ama çok keyifliydi. Bazı anlar oldu ki, sadece bu an için dahi çektiğim sıkıntıların 100 katına razıyım dedim. Gezgin ve yerliler olmak üzere çok fazla insanla tanıştım. Çok özgürdüm. Bazı hikayelerime linklerden ulaşabilirsiniz.
http://1dream-1world.blogspot.my/2016/10/the-real-travelers-survivers.html
http://1dream-1world.blogspot.my/2016/10/lucky-evening-with-chinese.html

Sonra aniden bazı şeyler değişti. 1 full time ve 1 freelance olmak üzere iki iş buldum. Şu an Kuala Lumpur'dayım ve pazartesi işe başladım. Her şey yeniden yolunda.

Görüşmek üzere.








It is the oldest Chinise restaurant of Kuala Lumpur. Do not say what is it doing in Malaysia, %30 percent of Malaysia is Chinise. My Chinese friend said that Chinise foods are different and more spicy in Malaysia. I loved all. Especially Chinise Duck!
Kuala Lumpur'un en eski Çin lokantası. Orada ne işi var demeyin çünkü Malezya nüfusunun %30 u Çinli. Bizi götüren Çinli arkadaşımın söylediğine göre Malezya'da Çin yemekleri biraz daha farklı ve baharatlıymış. Bu kadar seveceğimi düşünmemiştim. Özellikle Çin ördeği 



Batu Caves, the biggest cave temple of the world.


Batu Caves, the biggest cave temple of the world.


King of the monkeys.

Another couchsurfers of AJ.


Teeth from Texas



First business day with Hanae
                               

After got $45 dolar :)



My supporters. Thanks all again!










I met with this Algerian men in Kuala Lumpur, at the Anthony Joseph's home. We were guests of him. We stayed a day together. After that, I left and they stayed there. I changed two places and came to Penang Island. We had not any communication, even FB. When I was selling postcard in extra ordinary place, we met by chance. I was selling postcart, they were handing out brochures for survive. We were happy. I guess we are the real travelers!
Bu iki Cezayir'li adamla Kuala Lumpur'da Anthony'nin evinde tanışmıştık. 1 gece birlikte kaldık sonra ben ayrıldım. 2 yer değiştirdim, Penang adasına geldim. Çok sıradan bir yerde oturmuş kartpostal satıyordum, karşıdan gülerek geldiler. FB da dahil hiç iletişimimiz yoktu. Ben hayatta kalmak için kartpostal satıyordum, onlar broşür dağıtıyordu. Mutluyduk!
Batu Ferrigni beach, Penang


French team. I met with them in ferry port. There is no public transport in Langkawi. We shared cab and Langkawi days.

And Langkawi!


I put the one of my postcard inside the bottle and I threw to sea from Batu Ferrigni beach, Malaysia. When I get feedback, It would be one of the best moment of my life.
Note was like that; Hi, I am grafik designer and traveler, I have a project, I draw postcard for each country where I visit, this is for you. When will you find it, please get in touch with me.

Çizdiğim kartpostallardan birini şişeye atıp Malezya'nın Batu Ferrigni sahilinden denize fırlattım. Geri dönüş alırsam hayatımdaki en güzel anlardan birisi olacak.
Not şöyleydi; Selam, grafik tasarımcı ve gezginim. Gezdiğim her ülkede kartpostal çiziyorum, bu da senin için. Lütfen bulduğunda benimle iletişime geçer misin?





Langkawi beach




Penang.

Chinisee religion opera

The famous  street art of Penang.


Friends from hostel

Yesterday evening I left from hostel to eat smth, I was very hungry. I tried to find cheap food and beer. I took a walk arround half an hour. After that I saw people under the building. It was dark and a bit far away from the street. I decided to check. They were working, cooking, washing dishes etc. They gave me food (for 2-3 days), desert, beer, cigaret, love and nice story.
Dün epey acıkmıştım, ucuz yemek ve bira bulmak için hostelden çıktım. Yarım saat kadar dolaştım. Sonra bir binanın altında, izbe ve derinde insanlarınların bir şey yaptığını görüp, merak ettim. Caddeye biraz uzaktı. Biraz çekinerek gittim yanlarına. Buradaki Çinliler biraz gergin insanlar lakin çok sıcak karşıladılar. Bira, 2-3 gün yetecek yemek, sigara, tatlı, sevgi ve güzel bir hikaye verdiler.









Beer corner. The cheapest beer of Penang is here! All foreign and local people meeting here.



Local friends. It was realy nice night!


- What are you doing for living?
- I am a graphic designer. 
- Show me. 
- Okay!
---------------------------------------
- Ne iş yapıyorsun?
- Grafik tasarımcıyım.
- Göster.
- Tamam.


:)











You Might Also Like

4 yorum

  1. İşte tecrübe meselesi. Kartpostalları satmak çok iyi fikir olmuş vallahi. Magnet tarzı birşeylerde yaptırabilirsin aklında bulunsun kuzen kartpostallarından.

    YanıtlaSil
  2. İşte tecrübe meselesi. Kartpostalları satmak çok iyi fikir olmuş vallahi. Magnet tarzı birşeylerde yaptırabilirsin aklında bulunsun kuzen kartpostallarından.

    YanıtlaSil
  3. hmm magnet, sağol canım. parasız kalırsam daha çok şey yapabilirim :)

    YanıtlaSil
  4. Bazı anlarda okurken çok duygulandım ve bir o kadar da mutlu olduğum anlar oldu . Harika bir hikaye olmuş yiğidim ,yaşama ve geleceğe yönelik harika anların essiz tadını yüreğinde hissetmek muhteşem. Fırlattığın o şişe geri dönüt olarak seni mutlu eder inşallah bende sabırsızlıkla bekliyorum kim ve nerede bulacak ? :) harika bir duygu Hayallerine doğru koşmayı bırakmayan ve bir çok kişinin imkan dahilinde dahi cesaret gösteremeyeceği tutumu bir çok olumsuzluklara ve maddi zorluklara karşı cesaretle göstermiş olman , rüyana koştuğun için harikasın yiğidim.Yolun açık olsun bu zorlu yolda kendine olan inancın hiç bitmesin. Sevgilerle yiğidim . Vakit varken tomurcukları topla.

    YanıtlaSil