Malaysia Dream Part II

04:25


Hi

I spent 65 days in Malaysia. My plan was staying maximum 35 days but things did not go well. I could not find job for 20 days. I wanted to work, I insisted as always! Finally I found a job in Subture. It was creative digital agency. I lived and worked there around 15 days. After that I found another job and i moved there. Naga DDB. I worked in Naga 1 month. It was good time, good experience! Thanks all Subture and Naga...

I stay in Natalie Guest House. It is like a home. Natalie is very helpful, friendly owner. It is in China Town, highly recomend! I had fun and good friends in there, thanks all. I love hostels. It is one of them...

Malaysia is multicalturel country. Chinese, Indian and Malaysian people living together. 3 types people and religions. I guess there is not any problem between them. They looks in harmony. I saw mostly Chinese people in Malaysia, like China. I did not like it. I want to see and know local culture! I also do not want to see Malaysian people in China! I just did not see Chinese people in Langkawi. It is prety much local island. So it is the reason why I love it.

I did not like Kuala Lumpur excluding nice memories. It is for shopping lovers. There is not undergraund culture, art etc. Just populer culture, clubs, shopping malls. KL has not got any characteristic property. Just extra ordinary and boring city. They proud of the Petronas Towers. I think it is shame! They have amazing nature and see but they use it as icon of country under the souvenir. If you want to got Malaysia, do not spend more than 2 days. Go out. KL is not Malaysia, I guess it is nowhere. Country side and islands, especially islands very nice! KL is nothing!

They has politic problems too like every country. I saw their protest. Everyone was wearing a yellow T-shirt. Meaning is; clean government! It is extra cool protest. The people who support the government was red. All shopping places were close and It was my best day in KL streets, very calm.

Anyway I get to Colombo, Sri Lanka a day ago, I am working now. I love it! People welcoming and amazing!

So long...


------------------------------------------------------------------------------------------------------


Selam,

Elimde olmayan nedenlerle Malezya'da gereksiz 65 gün harcadım. Planım 30-35 gündü ama iş bulamadım vs derken 65 gün oldu. Çalışmadan ayrılabilirdim ama her zamanki gibi inat ettim. 2 farklı iş buldum. Sabture'de başladım, 15 gün çalıştım, Naga DDB davet edince oraya geçtim, çünkü DDB. 30 gün çalıştım. Hayli yoğun bir ajanstı, iyi tecrübe oldu.

Sabture'da çalışırken, ofiste kalıyordum, iş değiştirince Natalie hostele geçtim. 1 ay kaldım. Ev gibiydi. Hostelin sahibi Natalie; dost canlısı ve yardımsever bir kadın. Gelirseniz, tercih ediniz. Konum olarak epey iyi. Çok insanla tanıştım, güzel arkadaşlar edindim. Hostel hayatını seviyorum.

Malezya çok kültürlü, Çinli, Hindistanlı (hindu demek daha mı doğru acaba) ve Malezyalı insanların bir arada uyum içinde yaşadığı bir ülke. 3 farklı insan ve din var. Bu uyumu müslüman ülkede yakalamak gerçekten şaşırtıcı. Aralarında hiç problem yok gibi görünüyor. Ülkenin %30 u Çinli deniyor ama görüntü %70. Malezya'da Çin'i yaşamak hoş değil. Bu da Malezya'yı sevmememde epey etkili oldu. Langkawi de Çinli yok denecek kadar azdı ve çok sevdim. Güzel bir ada, tavsiye edilir.

Güzel anılarım dışında Kuala Lumpur'u hiç sevmedim. Alışveriş tutkunu iseniz gidin, değilseniz selam verip kaçın. En fazla 2 gün harcanır. Karaktersiz bir şehir. Yeraltı kültürü ve sanat neredeyse sıfır. İstanbul kadar pahalı. Sıradan bir turist şehri. 2 tane büyük kuleleri var, gurur duydukları! Neredeyse bütün hediyelik eşlarda bu iki gri şeyi görmek mümkün. Bence utanmalılar çünkü Malezya Petronas Towers değil! Doğal güzelliklere ayıp oluyor. Her neyse, Malezya'ya yolunuz düşerse şehirlerden uzak adalara yakın olun. Gerçekten güzeller. Kuala Lumpur Malezya değil. Bence hiçbir yer değil.

Her ülkede olduğu gibi Malezya'da da politik problemler var. Halk protestosuna denk geldim. Herkes sarı tişört giymişti. Anlamı "temiz hükümet" çok efsane bir protesto yöntemi, çok sevdim. Hükümete yakın olanlar da kırmızı giymişti. Anlamını bilmiyorum. Kızmış olabilirler. Protesto günü her yer kapalıydı ve boş, gürültüsüz Kuala Lumpur sokaklarının keyfini çıkardım. En güzel günümdü.

Neyse, 1 ya da 2 gün önce Colombo, Sri Lanka'ya geldim, işe başladım, şu an çalışıyorum. Şimdiden çok sevdim, her şey anlatamayacağım kadar yolunda. İnsanlar efsane!

Görüşmek üzere.


Natalie Guest House.

Natalie

My bed.

Kitchen


Subture, bed and desk.
People of Subture. Thanks all!




Last day I prepeared Turkish coffee in a cafe to some DDB people. We went to China Town for work, brain storming.

Alvin. ECD of Naga DDB. Thanks all!



Before brain storming.




My desk, Naga DDB




A full day of food, biggest food fest of Malaysia. Free :)


Janine and Abdulrahman.




Ukrainian guys and lady Mercedes



Kathi

Balcony of Baber. 39. floor.

AJs home




From night market. My favorite is night markets of Malaysia. Cheap and very tasty











Bukit Bintang, food street


China Town








Chinese Duck. I love it!

The protest in China Town. 


Famous Twin (grey) towers

One of famous street in China Town. It is also street of my hostel. Protest time, very calm!



And summury of my Malaysia dream. If you want to see my all postcards  click on link.
 Ve Malezya rüyamın özeti. Diğer ülkeler için çizdiğim kartpostallara linkten ulaşabilirsiniz.
https://www.behance.net/gallery/33841530/1DREAM1WORLD-Postcard-Series








You Might Also Like

0 yorum