Sri Lanka Dream or Sri Lanka Love

08:54

Hi,

I was not sure about my Sri Lanka trip and job. The manager was not clear enough. He just invited me and we did not talk about conditions, late response etc. I had doubts and I did not hear anything about Sri Lanka, It was a closed box for me because I donot search to countres via internet. Full of surprise. Anyway, I was confused, I did not have any information and I wanted to go Thailand but I get ticket to Sri Lanka. I do not know why? Just I wanted to go to Sri Lanka. I tought that I can stay maximum 1 month (I stayed 2,5). But things changed. When I reached to airport I had full energy, I felt different. Magic started at the airport!

I get to work place (Shift ad agency), they were quite welcoming people. I felt like that I was working there since 3-5 years! I worked more than 2 months in Shift In first day the boss invited us to home, I said home but it was more! He said that I could stay there for a month. It was great accomodation.
Thank you Big Boss (I could not love any boss until you, it is not about accomodation). Otherwise thank you for great Sri Lanka coffees uncle! Thank you for great dinners Shiva. Thank you for ladies night and nice surprises Didi. Sujeewa, Charitha, Sandun, Arintha, Sahil, Ryan, Bashitha, Shihan, Sameera, Sameera, Mihiri, Nirosh, Laksman and all Shift family; thanks from the heart! I miss you from now. See you next year, Sudukum...
PS: I will beat you next time Sandun! Sahil, you have to go there, It is shame bro!

Finally I can say something about Sri Lanka. I was in love Ukraine until Sri Lanka. I guess I have relationship with countries. My new darling is Sri Lanka. She has not any rule, stress, everything is possible with her, except tabacco! It is pure, magical, time travel. People full of love and proud of their countries. I never see this kind of loyalty and love so far! Never heard any political conversation. They do not know the world enough but all of them know that very well, they are living in pradise.

I learned a lot of things about their culture. It was best cultural trip so far. I went to villages, chat with local, home, families, relations, friendship, parties etc etc. I saw all. I entered every hole. I had tea on the field with farmer! I said field but believe me it is pradise. You have to see their face. Pure serenity! I spent time with them and I want to go there every year at least 15-20 days! They showed me a wooden home by the beach, night time elephants coming to garden! They said that whenever I want it is free for me. I have home, bicycle, and pure, amazing villager, fisher friends.

Well, where is this village? In Arugam Bay. I can not say to name because it is mine! But you can join me next year, feel free! It is not a real place, like tale, like dream, even I could not explore enough! I deserved it because did not got back to work for 3 days. It is the first time I missed my working day in my professional life. It was my first rule but as I said, there is no rule in Sri Lanka! I did not take many photos, did not have time and I believe that the cameras not
enough!

I went to festival in Arugam Bay. It calls Atman (https://vimeo.com/204213824?ref=fb-share&1), an Italian organization. The ticket was expensive and I worked as a volunteer at the bar six hours per day. 6 great days, more than 2000 pretty nice, kind, peaceful and extraordinary people, travelers (travelers are not people). I met with amazing people. It was full power and love! I have a lot of things to tell you but you have to live it! The words not enough! I will be there again the next year. Maybe see you in there...

I was wondering my first new year party in abroad. I did not know in which country, which place and with who? I was in Mirissa, there were big parties by the beach into the ocean. I am glad to Celebrated it in Sri Lanka. But I slept with Daniel. It is the reason why I am telling you my new year party. He is traveler as well from Germany. We decided to share room, beacuse cheaper! It was okay until that time, I saw us in double bed with smoking on same pillow, half naked and we had this conversation;

-Man! I was wondering my new year party but never imagined this landscape.
-Me too. I know your feelings very well.
-hahahhaah.
-hahahahahha.
-Take a pof bro...

Now I am in Thailand, reached yesterday and will start to new job in Bangkok tomorrow. I have a lots of things to write but I am tired, you are also tired because of reading until here. Let's have a look the photos that I shot with my ultra cheap machine, but It was perfect beacuse broken. I wish my dad will read my post.

PS: I do not give any advice about the places where I visit because I do not read any blog etc. for explore. It is my travel. You have to create your unique travel. Already I do not understand to people who writing everything about their travel, even name of food, buildings etc. I even can not read this post second time to check. I guess they do not sleep! But I can give you a key; do not use phone, guide books and map! Ask to local, do not afraid. I have a lot of local friend who I asked to address! One of them added me on FB and asked did I reach! They are good feelings. Your mobile phone can not give you them!

By the way I want to say that one more time; I LOVE SRI LANKA. You touched my life, changed me, thank you darling!

With love... (I am sincere, I put my hand on my hearth before writing)


--------------------------------------------------------------------------------------------


Selam.

Sri Lanka'ya gelirken çok kararsızdım. İş için görüştüğüm şahıs pek meşguldü ve hiç net değildi. Ayrıca Sri Lanka ile ilgili pek bir şey duymamıştım. Kapalı kutuydu benim için çünkü gittiğim ülkeleri internetten araştırmıyorum, sürprizli oluyor. Diğer taraftan; Tayland'a gidip çalışmadan, kartpostal satarak takılırım biraz diye düşünüyordum lakin kendimi Sri Lanka bileti almış buldum. Hiç emin değildim ama sadece gitmek istedim. Bu duyguyu çok seviyorum. Her seferinde başıma şahane şeyler geliyor. Giderim, en fazla 1 ay kalırım (2,5 ay kaldım), Tayland'a geçerim dedim. Havaalanına indiğimde kelimenin tam anlamıyla havam değişti, iner inmez oldu. Çok iyi hissediyordum, enerjim çok yüksekti. Benzer şeyi Ukrayna'da yaşamıştım ama bu kadar değildi. Havadandır dedim ama ertesi gün daha da iyiydim. Sihir başlamış, haberim yokmuş!

Ertesi gün iş yerine gittim (Shift), çok candan karşıladılar, hiç beklemiyordum. 3-5 yıldır birlikte çalışıyor gibiydik. Akşamına ajans sahibi evine davet etti. Evden öte, evden ziyade. İstersen 1 ay burada kalabilirsin dedi, -ben mi, dedim. Kocaman bir ev, dev sinema salonu, devasa tropikal bahçe, içinde ateş böcekleri. Malezya'dan sonra ilaç gibi geldi, yaydım da yaydım. Büyüksün patron. Neyse 2,5 ay çalıştım, güldük, eğlendik, bitti. Nefis sütlü Sri Lanka kahveleri için Amca'ya,
şahane akşam yemekleri için kaldığım evde çalışan Shiva'ya, kadınlar gecesi ve kapımı çalıp keyfini çıkar diye uzattığı hediyeler için yan oda komşum Didi'ye, Sujeewa, Charitha, Arintha, Ryan, Bashitha, Sahil, Shihan, Sameera, Sameera, Nirosh, Laksman ve bütün Shift ailesine sonsuz teşekkürler. Şimdiden özledim, seneye görüşmek üzere, Sudukum...
Not: Gelecek yıl seni yeneceğim Sandun! Sahil, oraya gitmelisin!

Neyse artık Sri Lanka hakkında konuşabilirim. Sri Lanka'ya gelene kadar favorim Ukrayna idi. Sanırım ülkelerle ilişki yaşıyorum ve yeni sevgilim Sri Lanka. Kuralı yok, stresi yok, tütün bulmak dışında her şey mümkün! Yıllarca süren iç savaş 6-7 yıl önce bittiği için ülke turist akınından kurtulmuş ama yakında bir Tayland olacağını düşünüyorum, umarım olmaz! Ülke zaman yolculuğu gibi, çok saf ve büyülü. Yerliler inanılmaz iyiler, ülkelerine ölesiye bağlılar ve çok seviyorlar. Böylesini şimdiye kadar görmedim. En ufak bir siyasi sohbet duymadım. Yıllarca dışarıya kapalı yaşadıkları ve ekonomisi çok iyi olmadığı için insanların diğer ülkeler hakkında pek fikirleri yok ama cennette yaşadıklarını çok iyi biliyorlar.

Sri Lanka kültürü hakkında çok şey öğrendim, yerli gibi yaşadım. Hatta kendimi o kadar kaptırmışım ki; kaldığım semtte ilk defa turist gördüm, tanıştık, sohbet vs derken, neden yerliler gibi bakıyorsun, davranıyorsun dedi. Bu noktaya ulaşmak kolay olmadı tabi ki. Çok çile çekmiş gibi bir cümle kurdum lakin tamamen zevkti. Aile hayatını, ilişkilerini, dostluklarını, plajlardaki; arkadaş, aile partilerini gördüm, katıldım. Hatta 13-14 yaşlarında bir kızın kadın olma (ilk regl) partisine bile katıldım. Şöyle ki; bir arkadaşım muz istedi, bulmak neredeyse imkansızdı ama bulacaktım. Müzik duydum, ara sokağa girdim, evin bahçesinde parti vardı, katıldım, 24 tane muz verdiler :) Tarlada çalışan köylülerle çay içtim, akşam sözleştiğim balıkçı kankalarımı gün doğarken karşılayıp kocaman
balık aldım, tabi ki de bedava. Köylülerle yoğurt randevum vardı. Partiden çıkıp, saat 5 de yer fıstığı tarlasına gidip, 2 kavanoz yoğurdumu aldım. O yoğurda ulaşmak için 3 gün uğraştım. Göllerin kenarında, su çiçeklerinin içinde huzurdan ölecek, suratlarında gülümseme olan, hani o reklamlarda gösterilen mutlu ineklerden daha mutlu olan, dünyanın en mutlu ineklerinin yoğurdunu yemeden döner miydim?

Peki nerede bu köy. Arugam Bay diye bir şehirde. Şehri şöyle düşünün; her yer kum (plaj kumu), tarlalar kum, evler kumun içinde, ayakkabıya ihtiyaç yok, kumun içinde ormanlar var, kumda fıstık yetişiyor, kumda hayat var. Abartmıyorum, şehir tamamen yeşil, bir sürü göl var ve tamamen kum! Köyün ismini söylemem çünkü benim köyüm :) hakettim! İşe dönmem gerekirken 3 gün fazla kaldım. Profesyonel iş hayatımda yarım gün dahi işe gitmediğim olmadı! Gerisini senin hayal gücüne bırakıyorum.

Bütün kurallarımı Sri Lanka'da bozdum. Yukarıda da dediğim gibi, Sri Lanka'da kural yok. Bu arada anlattığım köyde çok fotoğraf çekmedim. 100 liralık makinem pek de anlatamazdı olanı biteni. Bir de köylülerden biri deniz kenarında ağaçtan, gece bahçesine filler gelen bir ev gösterdi, ne zaman istersen gel kal dedi. Her yıl en az 15-20 gün gitmeyi düşünüyorum. Ha bir de istediğimde kullanabileceğim bir bisikletim var hem de dedeminkinden.

İtalyanlar'ın organize ettiği Atman festivaline gittim. Festival videosuna buradan ulaşabilirsiniz; https://vimeo.com/204213824?ref=fb-share&1 Bilet pahalıydı, gönüllü olarak günde 6 saat barda çalıştım. Evet çok zordu :) 2000 den fazla şahane, enerji ve sevgi dolu insan vardı, epey özel insanlarla tanıştım. Bu insanlar nerede yaşıyor, ben neden hiç görmedim dedim, ki"gökkuşağı buluşması" yapmışlığım da var. Hayatıma etki eden önemli olaylardan birisidir bu festival. Çok tavsiye ederim. Anlatacak çok şey var ama hissetmen lazım, seneye yine orada olacağım. Yaşayan bir canlı olduğunu hissetmeni ve dünyanın tamamen bok çukuru olmadığını görmeni isterim. Gelsene...

Asya'ya geldiğimden beri yeni yılda nerede ve kimlerle olacağımı merak ederdim. İlk kez yurt dışında olacaktım. Neyse zaman geldi, Mirissa, Sri Lanka'daydım. Okyanusa nazır şahane bir parti vardı, en iyisiydi, Sri Lanka'da kutladığım için çok mutluydum vs ama yatağımda 7-8 aydır Asya'da dolaşan Alman bir arkadaşım, Daniel vardı :) 5 kişiydik, ucuz olsun diye Daniel ile odaya girdik. Çift kişilik yatağımızda donlarımızla uzanmış, aynı yastığa kafayı koymuş, sigara içerken gördüm bizi ve şöyle bir konuşma geçti aramızda;

-Bu anı hep merak ederdim ama asla şu manzarayı hayal etmedim.
-Ben de. Neler hissettiğini gayet iyi biliyorum.
-hahhahaha
-hahahhah
-Al bi duman bro...

Şimdi Tayland'dayım, 3-4 gün önce geldim, Bangkok'da işe başladım. Anlatacak çok şey var ama seni daha fazla tutmak istemiyorum. Buraya kadar okumuşsun, yorulmuş olmalısın. Yoo iyiydik diyorsan, ben çok acıktım ve Bangkok sokak yemekleri beni çağırıyor :) Aşağıda bazı fotoğraflar var, şahane makinem ile çektiğim. O da festivalde bozuldu zaten, babam okuyo mu acaba :)

NOT: Gezdiğim yerlerle ilgili tavsiyeler vermiyorum çünkü bu benim keşfim. Sen de kendi keşfini yapmalısın. Zaten yedikleri yemekten, gezdikleri kliseye kadar her şeyi tek tek yazanları anlamıyorum, uyumuyorlar galiba. Ben bu postu dahi başa dönüp okuyamıyorum, yazım hataları vs idare edilsin! Ama sana büyük bir anahtar verebilirim. Harita, rehber kitaplar ve telefon (en önemlisi) kullanma. Gezginlere, yerlilere sor. Yerliden korkma, kalbini gösterirsen çok tatlı oluyorlar. Hem onlara da bir şeyler katmış olursun. Adres sorup tanıştığım bir sürü yerli var. Bir tanesi FB dan ekleyip, vardıp varmadığımı teyid etti! Bunlar güzel duygular ve telefonun bunları sana veremez!

Gitmeden bir kez daha söylemek istiyorum; I love Sri Lanka. Hayatıma dokundun, beni değiştirdin. Tüm samimiyetimle; teşekkür eder, saflığından öperim!

Sevgiler... (samimiyim, yazmadan önce elimi kalbime koydum)

I did not go to safari but I saw elephant, crocodile, monkeys / Safariye gitmedim ama; fil, timsah ve maymunlar gördüm.




As you see it is wild / Filin vahşi olduğu iyice biline.

My room, thanks agan big boss! / Odam. Tekrar sağol büyük patron.

Home from outside with firefly and monkey / Evin dıştan görünüşü arkada bir o kadar bahçe daha var, maymunlu!

Family of Shift. Çalıştığım ajans. 

Christmas party at Shift

Christmas party at Shift

Sandun Reis

Uncle and aunt. Thanks again coffies! Amca ve teyze deniyor onlara. Kahveler için tekrar teşekkürler.

Bosses. Ajans sahipleri.
Resim yazısı ekle


Anddd Atman


Atmannnnnnn


Water team! Our first shift at the bar. We just sold water because there were some problem about beer, prime minister came and problem solved / Bardaki ilk mesaimizdi. Sadece su sattık çünkü birayla ilgili sıkıntılar vardı. Bşbakan geldi, çözüldü.

Scane. Realy hard work!

My dirty hippie. Kirli hippim.

Resim yazısı ekle

My fishermans and my fish :p Balıkçı kankalar ve balığım :p 

mmmm

We are impatient because we did not eat enough for days. Sabırsızlıkla bekliyoruz çünkü günlerdir doğru düzgün bir şey yemedik.

We are still waiting with patience to some friends. Hala sabırla bazı arkadaşları bekliyoruz

2 minutes and result. Sadece 2 dakika!

wild

Abhijith (what a hard name bro!) and Shafy, love you guys!
Kilaaaa, Tequila, Sunshine. She is profesional traveler. Full of power, I have a lot of thing to say about her but I want to prepare special post about her. / Killaaaa, Tekilaaa, haya enerjim, besin kaynağımdı. Profesyonel gezgin. Çok şey öğrendim ondan. Söyleyecek çok şey var ama daha sonra onun için özel bir post hazırlayacağım

 Ashley, we met 2 times in the early morning in same place with same head :) by chance and we did same things... 


French friends.

What a beautiful rolling. Of course I joined because it was best rolling I ever! 

Right side of stage. Maybe left. Sahnenin sağı ya da solu, baktığın yere bağlı.

Best man!


Our bar! Bizim bar. Bizimdi gerçekten!








Hostel Unawatuna

Weligama

Daniel :) We have just one photo from new year party but he does not remember that :) Daniel. O hatırlamasa da yeni yıl partisinden sadece bir fotoğrafımız var.

I took a Sarunga tuktuk as a customer.  He invited me home we went and huge fun! Müşteri olarak tuktuğa bindim, Sarunga beni eve davet etti, gittik, sonrası böyle.



Weligama

Jungle beach.

I do not remember. Hatırlamıyorum





I joined this party. They know to enjoy! They have a circle. Drink, eat, dance, swim! Bu partiye katılmıştım, 3 günlük yedim içtim. Eğlenmeyi biliyorlar. Yemek, içmek, dansetmek, yüzmek!











I met  a man. He invited me home. We had nice family dinner. Thanks Babi.
Bir adamla tanıştım, eve davert etti, güzel bir akşam yemeği yedik. Sağol Babi!





mmmm
We are hungry again. Yine açız!
Ready. Hazırız.

We are full and happy. Sunset time. Tokuz, mutluyuz, güneşi batıralım madem.


School. Okul



Secret beach. Full of peace, sunset mmmm!. Saklı plaj, çok huzurlu, günbatımı muazzam.








River, Unawatuna. Unawatunada hostelin yanındaki nehir.


And Arugam Bay, my villiage. Ve Arugam Bay ve köyümMy bicycle. Bisikletim, dedeminkinden.


All city like this. Sand and flower! Bütün şehir böyle kum ve üzerinde yemyeşil doğa var!



Resim yazısı ekle



Get to barber with Ottavia. We did not see ourself for 7 days. We found mirror finaly! BTW Where are you looking bro? :)
Ottavia ile berbere daldık, 7 gündür yüzümüzü görmemiştik, ayna bulduk, bize ne olmuş tövbe dedik!


My farmer friends. We met 4-5 times.  They are realy pure happy. I get yogurt from them. Çiftçi arkadaşlarım gerçek anlamda mutlular. 4-5 kez görüştüm. Yoğurdu onlardan aldım.

This story was best of my life but I can not tell :p Hayatımın en iyi hikayesiydi ama anlatmak olmaz :p  

That party to be woman! She is on my right. She was happy! Kadın olma partisi (ne diyeceğimi hiç bilemedim) kahramanımız sağ yanımda, çok mutluydu. 

Ottavia and Yam

After Atman, after Party! French organization. 



They are going to home from school. Okuldan eve dönüyorlar.

This is the school / Bu da okulları ya da etüt merkezleri

The train, everytime full but this place is the best! Tren hep dolu ama en güzel yer kapı önü.





Last hour in Shift. Thank you again guys, thank you! Shift'te son saatler. Tekrar teşekkürler.

Last hours in Sri Lanka. Suranga picked me up to station with tuktuk :) thanks bro! Sri Lanka' da son saatler. Sarunga tuktukla beni bıraktı sağolsun.

And summury of my Sri Lanka dream. If you want to see my all postcards  click on link.
 Ve Sri Lanka rüyamın özeti. Diğer ülkeler için çizdiğim kartpostallara linkten ulaşabilirsiniz.
https://www.behance.net/gallery/33841530/1DREAM1WORLD-Postcard-Series










You Might Also Like

0 yorum