Lighter

01:04

I went to market last night around 4 AM to got water. I got it and walked to cashiers and wanted to ask tabacco paper. There was a local guy around 20 years old. He said something in own language like that wait, it is my turn! I said okay. He was looking to lighters. I guess he was triyng to find cheap lighter. It seemed an extra need for him. I said wait with sign language. I had 2 lighter; blue and green. I found green one in my bag but I wanted to give blue one (no reason). I found it and gave him. He was realy happy. He put him hand on my heart and said something with smile and gone.
Anyway, I reached to my hostel in 2 min and sat in front of. I would smoke and go to sleep. While looking for a lighter in my bag, I turned my head on left side and I saw the lighter in front of my noise, on the iron railings. It was blue and same brand, the same lighter I gave to young guy! We looked at each other for 5 seconds. After that I took it and lighted my cigarette. As a result, I still have 2 lighters, a dizzy smile at 4 AM of night and a nice story!

-----------------------------------------------------------------------------------

Dün gece saat 4 gibi makete su almaya girdim, kasaya yürüdüm, kasiyere tütün kağıdı soracakken kasada bekleyen 18-20 yaşlarında yerli bir çocuk; bir dakika bekle, benim sıram gibi işaretler yaptı. Tamam dedim, bekledim. Kasiyere çakmakları işaret ediyordu, en ucuzunu arar gibi bir hali vardı. Çakmağa vereceği paranın hesabını yaptığı her halinden belliydi. Bekle dedim, 2 tane çakmağım vardı, biri yeşil, diğeri mavi. Düğün evi gibi olan çantamda önce yeşil olanı buldum ama niyetim maviyi vermekti (nedeni yok). Aradım buldum maviyi, uzattım, satın almasına gerek yok dedim kasiyere. Çok sevindi, elini kalbime koydu, anlamadığım şeyler söyledi, gülümseyerek gitti.

Neyse çıktım marketten, 2 dk sonra kaldığım hostelin önüne oturdum. Sigaramı yakmak için çantamda; daha iki dakika önce gördüm seni diye yeşil çakmağımı ararken, sebepsizce kafamı sola çevirdim, burnumun ucunda (tam olarak), korkuluğun üzerinde duran çakmağı gördüm.  Aynı renk(mavi) ve aynı marka!  5 saniye kadar bakıştık, sonra aldım, sigaramı yaktım. Hala 2 çakmağım, gecenin 4'ünde şaşkın bir gülümseyişim ve güzel bir hikayem var.

You Might Also Like

3 yorum